Skitur til det svenske

I går tog mig og nogle venner en tur til Sverige og stod på ski, og det var så dejligt at komme bare en enkelt dag væk.

Jeg synes det er rigtig sjovt at stå på ski og jeg har stået meget tidligere. Men hvis jeg skal vælge, så vil jeg hellere en tur til varmen end en uge på ski, hvis jeg tager på ferie på vinteren. Så varmen er blevet prioriteret de sidste mange år, men ikke desto mindre syns’ jeg det er så sjovt at stå på ski. Og det er jo også rigtig god motion! Havde frygtet lidt at min krop ville være maltrakteret dagen efter, men jeg klarede frisag :p

Vi tog til Vallåsen i Svergie, hvilket kun er 2 timer væk fra KBH. Jeg endte med kun at bruge 550kr for både benzin, bro, skileje og liftkort. Pænt billigt synes jeg. Jeg vil klart anbefale stedet, hvis man ønsker bare at tage en enkelt dag væk. Jeg vil nok ikke være der længere end en dag, da der ikke er så meget udfordring i pisterne og stedet er ikke så stort igen, så man står på mange af de samme pister. Og så vil jeg nok også anbefale at man tager afsted på en hverdag, da der er rigtig crowded i weekenderne. Vi stod overhovedet ikke i kø til nogle af lifterne. Du kan læse mere om stedet her.

 

4 responses

  1. Nøj, hvor ser det lækkert ud med sådan en enkelt dag på ski!🙂 Gid det var mig, jeg plejer selv at være af sted sammen med en stor flok af familien hvert år og jeg elsker det. Sådan gik det desværre ikke år, da sygdom ramte familien…. Men ser allerede frem til næste skisæson🙂
    – Betina

Leave a Reply

