Bye bye Nike+

Jeg har faktisk været ret glad for at løbe med Nikeplus (en app, som fungerer som en GPS som måler hvor langt og hurtigt du løber). Men de tider er desværre ovre. Den er simpelthen for upræcis nogle gange og i dag var så prikken over i’et. Da målte den at jeg løb en km på 8,45 min, og det kan altså ikke være rigtigt, da jeg normalt ligger på omkring de 6 min.
Det irriterer mig, at den er så upræcis, for så kan jeg jo ikke se om jeg forbedrer min tid. Og det er altså pænt vigtigt, når jeg nu træner op til løb (og har ikk’ planer om at komme sidst i hvert fald, hehe).
Så den må ud! Jeg har hørt godt om Endomondo, så den app tror jeg at jeg vil downloade. Hvis der er nogen som løber med en GPS som de kan anbefale, må I meget gerne sige til😉

2. træningspas i dag skulle egentlig have været ben. Men de var pænt færdige efter 7km løb (og mine knæ gjorde en smule ondt), så jeg lavede det om til skulder, triceps og bryst i stedet. Så sådan her ud:

4 sæt skulderpres
4 sæt brystpres
3 sæt lateral raises
3 sæt upright row kabel (måske 4 sæt, kan ikk’ huske det)
4 sæt push downs
3 sæt one-arm triceps extensions

Frokost var i dag en af mine yndlingsretter: “Spaghetti carbonara the fit way”. Eller ja- i hvert fald en sundere udgave af carbonara :p I stedet for alm spaghetti bruger jeg fuldkorns og så blandet jeg det med kylling og massere af stegte champignoner. Æggemassen laver jeg af 100g hytteost, 1 æggehvide og lidt revet ost. Det smager SÅ godt!IMG_3823 IMG_3827

2 responses

  1. Hejsa – Faldt lige over din side i jagten på pandekageopskrifter. Og så lige det med gps. Det ligger mig lidt på sinde, så jeg ville lige svare.

    Endomondo er fin – jeg kører den selv på en iPhone, og har sjældent problemer med præcisionen – og jeg løber 4-5 gange ugentligt. Men du kunne også anskaffe et dedikeret gps-ur. Jeg synes tit, de er lidt mere præcise, og samtidig er det en del nemmere at kigge på et ur, når man løber, end det er at kikke på på en smartphone, som sidder omkring armen. Det giver også fordelen med at kunne holde styr på pulsen med et øjekast, hvilket kan være ret nyttigt, hvis man er derude, hvor man presser sig selv. Ure fra Garmin kan også uploade til Endomondo.

    God træning🙂

Leave a Reply

