Hvor meget skal jeg spise?

Jeg går på ingen måde ind for at man tæller alle sine kalorier i maden, men jeg synes nu alligevel at det er meget rart at have en nogenlunde følelse af, hvor meget man indtager. Jeg har nemlig en følelse af at jeg til tider godt kan spise for lidt, selvom jeg synes jeg spiser og spiser. Og det er altså ikke særlig hensigtsmæssigt- specielt ikke hvis man gerne vil tage lidt muskler på som jeg gerne vil🙂

Derfor har jeg udregnet mit ligevægtsindtag. Det er det antal kalorier som jeg skal indtage dagligt for hverken at tage på eller tabe mig. Jeg har prøvet to forskellige målere, som du finder her og her.
Det jeg gjorde var at indtaste min alder, vægt, højde og fysisk aktivitet og så regnede måleren ellers ud, hvor meget jeg bør indtage. Resultatet viste at jeg skulle spise mellem 2450-2650 kalorier om dagen for at holde den vægt jeg har nu.
Jeg prøvede også for sjovt at taste ind hvis jeg overhovedet ikke trænede. Der skulle jeg spise væsentlig mindre- faktisk 1/5 af mit daglige indtag mindre. Jeg ved godt at man naturligvis skal spise mere når man træner, men jeg var alligevel overrasket over at forskellen er så stor.

Jeg synes det er en meget god måde at få en fornemmelse af hvad man nogenlunde bør spise på en dag, men jeg synes kun man bør bruge det som en rettesnor. Når alt kommer til alt, så hedder regnestykket jo bare at hvis man tager på, så har man spist for meget. Og hvis man taber sig, så har man spist for lidt. Simple as that🙂

23573598021349110_EAvxRri8_c

Leave a Reply

