Noget grønt og noget pink

Jeg elsker gratiner- de er så lette og lave og man får mega mange grønsager på en hurtig og nem måde. Jeg laver dem med næsten alle slags grønsager- den her gang var det en blomkålsgratin. Du skal bruge:

1 blomkålshoved
1 bundt bladselleri
1 bundt aspargers

Damp blomkålen en lille smule og svits de andre grønsager med. Lav derefter æggemassen:

2 æg
2 æggehvider
30 gram havremel (eller anden mel)
100 gram reven ost (mindre kan også gøre det)
100 gram hytteost
Evt. lidt skyr
1 tsk muskatnød
Salt & peper

Pisk ingredienserne sammen og bland med grønsagerne i en skål. Bag derefter i ovnen på 200 grader i ca. 20-25 min.

Jeg spiser det både som tilbehør til aftensmad, men nogen gange også bare som et helt måltid. Så sørger jeg bare for at tilføje nogle proteiner også. De er også velegnet til frysning, så jeg laver også tit en kæmpe portion og så har jeg til frokost eller aftenener jeg er sent hjemme.

IMG_3503

Grønsager bliver svitset

IMG_3524

IMG_3534

Spiste et halv fad til frokost (så ja, har nok fået min ration grønsager for i dag) og spiste “noget pink” til dessert. Ja, jeg ved ikke helt hvad jeg skal kalde det. Det er en mellemting af is, mousse og creme. Ikke desto mindre er det YUM! Lad os bare kalde det hindbæriscreme😉
Du skal bruge:

25 gram vaniljeproteinpulver
100 gram frosne hindbær
1 spsk yacon sirup

Hæld lidt vand over de frosne hindbær (behøves ikke være mega varmt vand) og tilføj vaniljeproteinpulver og sirup. Blend med en stavblender. Tilføj evt. mere proteinpulver for en tykkere konsistens. Stil på køl i ca. 1/2 time. Jeg toppede med cashewnødder, men der kan man sagtens bruge andre nødder eller frugt eller bare spise uden noget.

IMG_3696 IMG_3698

Leave a Reply

