Mandags-kage

Hvem har sagt at man kun må spise kage i weekenden? Den regel kender jeg i hvert fald ikke🙂 Kl. er kun 12 og jeg har allerede fortæret mit første stykke, men hvad, så længe der kun er sunde ting i den, så går det jo nok alt sammen😉
Selve kagen lavede jeg således:

250 gram kikærter (fra dåse)
1 banan
30 gram peanutmel
25 gram kokosfibre
50 gram chokoladeproteinpulver
2 æg
2 æggehvider
1 rør stevia chocolate
1 rør stevia vanilla
Vand så det bliver en flydende masse

Miks alle ingredienser sammen og bag i ovnen ved 170 grader i ca. 20-25 min (tjek ved at stikke en gaffel i kagen, og den er færdig når der ikke sidder noget dej på gaflen). Lad kagen køle af og lav toppingen til den:

100 gram hindbær (frost)
1 spsk sukrin melis
20 gram vaniljeproteinpulver

Hæld kogende vand over hindbærene (skal kun lige dække). Blend derefter sukrin melis og vaniljeproteinpulver i. Massen skal ikke være super flydende (self efter smag og behag). Hvis du gerne vil have en tykkere masse, kan du evt. tilsætte lidt kokosfibre. Fordel derefter toppingen over kagen og pynt evt. med hindbær.

IMG_3688Hindbær-toppingen

IMG_3679

IMG_3685
Hele kagen indeholder ca. 1100 kcal (inkl topping). Jeg fik 12 stykker, hvor hvert stykke kun indeholder 90 kcal. Man kan satme spise meget kage før man har indtaget samme antal kalorier, som et normalt stykke kage indeholder, så bare spis løs :p

Dagens træning var ryg/bieceps og med personlig træner, hvor der altid er lidt mere fokus på teknik:

4 sæt lat pull down
4 sæt seated row
3 sæt cable rear delt fly
4 sæt biceps curl med stang
Og lidt bent over row. Men kan sgu ikke rigtig få den til at fungere- min nakke driller😦

I dag starter jeg også på mit halvmarathon-program! Bliver spændende! Eller, den her gang er det bare 5km som jeg skal løbe og det er jeg egentlig vant til, men tænker jeg vil løbe dem udenfor og det er lang tid siden jeg har gjort det. Så nu må vi se om jeg fryser ihjel🙂

Håber I andre også har fået en god start på ugen!

2 responses

  1. Jeg ved godt denne kommentar ikke har så meget med indlæggets indhold at gøre, men hold kæft en lækker Nike top du har på!😀 Ved du om man stadig kan være heldig at få fingrene i den?

Leave a Reply

