I will make sweat my best accessory

Så er det besluttet- søndag den 14. april skal jeg løbe halvmarathon!

makesweat

Jeg glæder mig helt vildt- har aldrig løbet så langt før. Men samtidig er jeg lidt spændt på hvordan det kommer til at gå. Ikke så meget selve løbet- det skal nok blive en mega fed oplevelse- men mere selve træningen op til det. Jeg har allerede et rimelig pakket program de næste par måneder og det ville måske også være bedst (eller mest tidsrealistisk) at vente til jeg fik lidt mere tid til det, men kan også bare mærke at jeg brænder for det NU! Og ja, når jeg nu brænder for det nu- hvorfor så vente?

157837161910831831_RujJbQ0r_c

Tror dog det vil kræve en del strukturering, så lige nu er jeg i gang med at finde et løbeprogram som passer til mig. Jeg er ikke mega glad for intervalløb, men hvad jeg har hørt er det nok ikke helt uundgåeligt hvis man ikke skal komme sidst i mål :p

Jeg ved også af erfaring at min ben er allerbedst om eftermiddagen/aften, så jeg vil prøve at lægge mine træningspas der. Jeg tror også, at det bliver en tand for killer-agtigt hvis jeg lægger det sammen med styrketræningen, som jeg træner stort set hver morgen.  I hvert fald når jeg kommer op på de lidt længere distancer. Men nu må vi se! Har aldrig trænet op til et løb før (eller Iforms 5km løb har jeg nu engang løbet, men vil ikke sige jeg havde den vilde træning op til det, hehe).

Jeg glæder mig som sagt helt vildt til at nå målet! Noget som jeg altid husker mig selv på hvor gang jeg sætter mig for noget er:

Et mål er bare et ønske indtil du har skrevet det ned!

Det giver rigtig god mening for mig at have den lille “reminder”. For jeg har en milliard ting jeg gerne vil. Men en til er at  ville det- noget andet er at gøre det. Jeg synes det giver mere mening, eller får en større betydning, når jeg har skrevet det ned. Så er det ligesom et løfte til mig selv. Måske jeg er lidt crazy hvad det angår, men for mig giver det mening!🙂

Der er 98 dage til løbet- sæt i gang!

52917364341631960_JxvoZPnT_c

Jeg tror jeg bliver nødt til at splitte det op, s

Leave a Reply

