Proteinkugler

Igen har jeg lavet proteinkugler. Tror aldrig jeg bliver træt af dem? Tænk at noget kan smage så godt og så samtidig være helt igennem sunde🙂 Jeg varierer dem altid lidt, så det ikke bliver helt det samme hver gang. Denne gang lavede jeg dem således:

60 gram kikærter (fra dåse)
20 gram mandelmel
20 gram kokosmel
50 gram peanutmel
80 gram chokoladeproteinpulver
1 rør Stevia English Toffee
3 æggehvider

Den her gang trillede jeg dem i kokosfibre (eller fint kokosmel som nogen kalder det) fra Tropicai. Det smager (self) af kokos, men i den her slags kokosmel er der kun meget få kcal (233 kcal pr. 100g) og har rigtig mange andre gode ting i sig, blandet andet er de enormt fiberrige og er økologiske.
De har lidt en konsistens som alm mel, så hvis du er ude efter den normalt lidt knasende fornemmelse man får ved alm kokosmel, så er det ikke den udgave du skal vælge🙂
Du kan købe den her:

IMG_3509

Proteinkugler rullet i kokosfibre

IMG_3518Kokosfibre fra Tropicai

Leave a Reply

