Bananprotein-havregrød

Normalt spiser jeg bare havregrød med kanel om morgenen, men i dag vidste jeg at der ville gå lang tid før jeg ku’ spise igen, så jeg tænkte at jeg hellere måtte tilføje nogle proteiner til morgenmaden (som hjælper mig med at holde mig mæt). Det blev til en banan-havregrød (drysset med kanel), som smagte virkelig godt.
Du skal bruge:

20 gram bananproteinpulver
90 gram havregryn
Vand

Bland proteinpulveret sammen med noget vand og ryst det godt (ligesom en shake). Derefter blander du havregrynene med noget vand og tager i mikrobølgeovnen i 5 min (du kan naturligvis også gøre det på den traditionelle måde med gryde). Bland den varme grød med proteinpulveret og drys med kanel.
Så har du et måltid som holder dig mæt i meget lang tid- jeg var først sulten efter 4 timer. Samtidig får du også nogle gode kulhydrater og proteiner til at starte dagen på.

IMG_3482 Bananproteinpulver 

IMG_3492Færdig bananprotein-havregrød

Dagens træning var ben/mave:

3 sæt lunges
4 sæt benpres
3 sæt squats
3 sæt leg extension
3 sæt leg curl
3 sæt total abdominal
3 sæt crunches på bold
3 sæt hyper extensions

Det var første gang i lang tid at jeg trænede squats. Har haft nogle problemer med min lænd og hvis jeg ikke kører 100% korrekt teknik i squats, så går den ind og ødelægger min lænd endnu mere. Jeg startede derfor blidt op (få kg) og kørte den i smith-stativ, så jeg havde lidt mere kontrol over det. Tror det næste stykke tid vil jeg fokusere 100% på teknikken og så bare være okay med at jeg ikke smider så mange kg på. Men godt at have den tilbage på programmet!

Leave a Reply

