Hvad alkohol gør ved mig

Jeg tænkte at det her indlæg var passende at skrive i dag, da det vi nu skriver 3. januar og min krop er stadig ikke blevet hel normal efter Nytårsaftens udskejelser.

Lad mig starte med at sige at jeg eeeelsker at gå ud. Men min krop er desværre bare ikke så enig i den antagelse😦
Jeg er desværre bare en af dem som får de ondeste tømmermænd og det kan snildt tage mig 2-3 dage før jeg er kommet ovenpå igen. Da jeg var yngre så jeg det ikke som et decideret problem at det tog mig så lang tid at komme ovenpå igen. Nuvist, om søndagen sagde jeg da gentagne gange “åååhr, jeg drikker aldrig igen”, men allerede da kalenderen sagde tirsdag, så gik jeg rundt og var like “ej hvornår er det weekend igen? Det skaaaal være weekend snart”. Altså, jeg levede for weekenderne. Ikke at jeg ikke havde ting i min hverdag som jeg brændte for- for det havde jeg helt bestemt- men weekendens fester var klart ugens højdepunkt.

Nu ser jeg en smule anderledes på det. Ved ikke om det er alderen som gør det (?) eller om jeg bare er et andet sted i mit liv nu? Men det føler jeg ikke jeg decideret er. Jeg er stadig enormt passioneret omkring mit arbejde og er sågar også stadig single, så det kan heller ikke være de ting som spiller ind. Men når jeg prøver at skitsere de ting som alkohol gør ved mig, så forstår jeg faktisk meget godt at jeg ikke går i byen så meget mere som  jeg gjorde førhen.

Her er en liste over de ting, som alkohol får mig til at være de efterfølgende dage:

– Dårlig (kvalme)
– Træt
– Har uro i kroppen
– Er total ugidelig, kan slet ikke overskue noget
– Får ikke trænet
– Får spist mega dårligt, så jeg fucker min mave op (har meget sart mave)
– Og ja, generelt bare i et mega dårligt mood.

Og når man så tilføjer alle de penge man får brugt i byen, så ja, er jeg altså meget glad for at alkohol ikke er på programmet hver weekend længere :p
Jeg vil dog aldrig droppe alkohol helt- som sagt elsker jeg at gå ud, og jeg synes altid man skal gøre det som gør en glad. Men i lidt mere moderate portioner passer mig helt fint til den person jeg nu engang er den dag i dag.

Jeg håber at I er kommet godt ind i det nye år og I måske bare har været en smule mindre ramt end mig🙂
Jeg havde en rigtig god aften og det var trods alt det værd at være ramt nogle dage efterfølgende. Nu ser jeg dog frem til en periode i soberhed🙂


Leave a Reply

