5-minutters gulerodskage

Var sulten da jeg kom og og havde lyst til noget sødt, men gad ikke lave det vilde + ville havde det NU! Derfor kom jeg på den her mikrobølgeovns-kage, som smagte deeeejligt. Meget luftigt i det og på ingen måde tør. Det tog mig under 5 min at lave den. Jeg brugte:

1 æggehvide
1 spsk havregryn
1 spsk kokosmel
20 gram vaniljeproteinpulver
1 lille gulerod (reven)
1/2 tsk bagepulver
1 tsk kanel
1 tsk kardemomme
4 dråber Stevia English Toffee
Lidt vand

Bland ingredienserne i en lille skål og sæt den ind i mikro’en på fuld volume i ca. 2 min.
Jeg dryssede med sukrinmelis for at give det lidt ekstra sødme. Sukrin er sukker uden kalorier, men har stadig den samme sødme som sukker. Du kan købe det i diverse helsekost-butikker (naturligvis også på nettet, bare google det).
Hele kagen indeholder ca. 160 kcal.

IMG_3231Færdig gulerodskage

IMG_3243Sukrinmelis

Leave a Reply

