Krydder-cookies

De her krydder cookies var egentlig nogen jeg lavede for nogle dage siden, men fik dem aldrig postet. Ikke desto mindre er de helt perfekte som et alternativt til julens småkager og jeg havde dem også med hjem til min familie til jul, som også godt kunne lide dem (og de er bestemt ikke så sundheds-agtige som mig :))
De smager af masser (du kan sagtens skifte nogle af krydderierne ud til andre du bedre kan lide) og har en dejlig konsistens.

Opskriften lyder:

120 gram havremel
60 gram mandelmel
10gram HUSK
2 æggehvide
4 rør stevia english toffee
2 spsk yaconsirup (alm sirup kan også bruges)
2 tsk kanel
2 tsk kardemomme
1 tsk bagepulver
Lidt salt
Lidt vand

Bages i ovnen i ca. 12 min på 175 grader. Jeg fik 20 cookies og hver indeholder ca. 50 kcal.
IMG_3223

Cookies inden ovnIMG_3224
IMG_3227Færdige cookies

Dagens træning var 1 times styrketræning på ryg/biceps. Jeg har stadig lidt problemer med nakken, så valgte ikke at lave BOR, som jeg ved kan forværre det hvis jeg ikke har 100% korrekt teknik.  Det blev til:

4 sæt lat pull down
3 sæt pulley rows
3 sæt cable cross
3 sæt chin ups (assisted med 20 kg)
3 sæt biceps curl med stang
3 sæt hammercurls sidende

Leave a Reply

