Blåbærpandekager

Pandekager er et hit i min bog. Man kan variere det i det uendelige og så er det nemt at få godt med proteiner i dem. Jeg spiser dem både til morgenmad, frokost, mellemmåltid eller ja- bare når jeg har lyst :p I dag lavede jeg dem med blåbær og quinoa, som blev rigtig gode. Jeg kom dog nok lige en tand for meget sødemiddel i, men det må jeg huske til næste gang så🙂
Opskriften er:

50 gram vaniljeproteinpulver
50 g quinoa (koges i 15-20 min inden og lige køles lidt af)
1 æg
1 æggehvide
100 gram blåbær (frost kan godt du)
1/2 tsk bagepulver
2 rør Stevia English Toffee (her vil jeg så nok kun bruge et næste gang)

Alle ingredienser blendes sammen med en stavblender
Hæld ud som pandekager på en bagepapir og bag i ovnen ved 175 grader i ca. 12 min. Jeg fik 11 pandekager, hvilket er ca. 55 kcal i en.

IMG_3188

pandekager

Leave a Reply

