Kyllingefrikadeller med chili

Kylling er en stor del af min kost, men det kan sgu blive lidt kedeligt engang i mellem. Derfor prøver jeg at variere det, så i dag stod den på kyllingefrikadeller. Jeg har lavet det nogen gange før og jeg ved af erfaring at der skal virkelig krydres! Den her gang sad den lige i skabet- de var på ingen måde tørre og smagte af rigtig meget. Derudover lavede jeg dem i ovnen- tidsbesparende og kaloriebesparende (er der et ord som hedder det?) Anyways- win win🙂 Jeg lavede dem på følgende måde:

400 gram hakket kylling
2 løg
1 stor spsk chili pesto
1 tsk peberfrugt pesto
1 æg
1 tsk mel
Salt og peber (bare giv den gas med salten)

Bland sammen og ind i ovnen på 175 grader i ca. 20 min (vendes efter 15 min).
Jeg fik 8 frikadeller, hvilket er ca. 90 kcal pr styk.
Du kan sagtens fryse dem, så har du til frokost eller hvis det en dag lige skal gå hurtigt.

IMG_3180

One response

  1. Pingback: Back to work « EAT, LOVE, TRAIN!

Leave a Reply

