Yoga i stuen

Yoga er helt sikkert noget jeg gerne vil dyrke mere af. Det vil aldrig kunne erstatte mit elskede styrketræning & løb, men jeg gad godt gøre bare lidt mere ud af det.

Normalt går jeg til bikram yoga (yoga i 40 grader), men det er bare tidskrævende. Hver gang jeg skal tage en klasse skal jeg afsætte over 3 timer til det (inkl. transport). Og det er rigtig lang tid i en travl hverdag! Jeg har så fundet et alternativt- Yoga Glo hedder det. Og det er simpelthen yoga hjemme på stuegulvet!

yogaglo1
Det du gør er at du vælger en klasse du gerne vil tage (hatha, astanga osv) og så bliver du guidet igennem øvelserne som du var til en rigtig yogatime. Der er rigtig mange forskellige typer du kan vælge imellem og du kan f.eks. også vælge at der er et område på kroppen du gerne vil fokusere på (fx. ryggen).

Jeg har kun fået afprøvet en enkelt video, men den virkede ret god. Det vil dog aldrig kunne erstatte bikram yoga, men jeg synes det virker som et godt alternativ hvis jeg lige har en time til overs en aften eller noget.
Der er en gratis prøve-periode på 15 dage og derefter koster det omkring 100kr om måneden at være medlem. Men så har du så også adgang til alle de klasser du kunne tænke dig.

Du finder det på yogaglo.com.

Leave a Reply

