Sund madtærte

I dag spiste jeg tærte til aftensmad. Madtærte vel og mærke og en sund en af slagsen;-) Den blev ret god og tog ikke forfærdelig lang tid at lave (det var grønsagerne som tog længst tid at snitte :p)

Bunden lavede jeg på følgende måde:
250 g havremel
50 g mandelmel
1 æg
2 æggehvider (past)

Røres sammen med lidt vand (ca. 1/2 dl).
Trykkes ud i en tærteform (det havde jeg så ikke, så brugte bare et alm fad, hehe) og bages i ovnen på 220 grader i ca. 10 min.

Til fyldet brugte jeg oksekød, spinat, bladselleri, squash og lidt forskellige krydderier og toppede med ost. Ind i ovnen igen på 220 grader i ca. 15 min. Fyldet kan du varierer i uendeligheder, f.eks. kylling, laks, bacon og alle mulige forskellige grønsager. Det kan nok godt fungere som en lidt “tøm køleskabet”-ret🙂

IMG_3148

Leave a Reply

