Snickers-kugler

Snickers smager himmelsk! Desværre er det jo fyldt med sukker og andet crap, så derfor tænkte jeg at jeg ville lave en sundere udgave. Det blev SÅ godt. Det eneste der manglede var den der lidt crunchy fornemmelse, men der tænker jeg at man kan tilføje lidt knuste peanuts (men dem havde jeg desværre ikke).
Jeg brugte følgende:

100 g kikærter (fra dåse)
1 tsk peanutbutter (uden sukker)
25 gram peanutmel
20 gram chokoladeproteinpulver
2 tsk raw kakaopulver
1 æggehvide
Lidt vand

Blend og stil i fryseren en 1/2 times tid og rul derefter til kugler. Hvis du vil have en “deluxe”-udgave kan du overtrække dem med mørk chokolade.

Hele portionen indeholder ca. 400 kcal og gav 14 kugler. Dvs. under 30 kcal pr. kugle.

IMG_3122

Leave a Reply

